FANDOM

"Proč bychom chtěli být prefekty? To bychom přišli o všechnu legraci."

- George Weasley

Prefekt je na Škole čar a kouzel v Bradavicích student, kterému byly dány zvláštní pravomoci a povinnosti ředitele koleje a primuse. Jeden muž a žena (studenti) jsou zvoleny z každé koleje v pátém ročníku a stávají se prefekty a jsou jimi během šestého a sedmého ročníku dokud nedokončí školu. Na škole je šest prefektů za kolej a celkem dvacet čtyři prefektů ve škole. Nicméně primus v případě Jamese Pottera se nestal prefektem.

Weasleyova rodina měla v rodině několik prefektů. Billa, potom Charlieho, potom Percyho a nakonec Rona.

Pravomoci Editovat

Prefekti mají pravomoc brát body studentům z vlastní koleje, ale nemohou brát body jiným kolejím. Prefekti mohou dávat školní trest a formy trestu.

Prefekti patrolují v Bradavickém expresu na cestě do školy a mají meetingy v prefektském vagónu, kde dostávají instrukce od Primuse a Primusky. Také patrolují na chodbách, aby kontrolovali studenty. Mají také vlastní koupelnu s velkým bazénem v pátem patře Bradavickém hradu. Do prefektské koupelny mají povoleno vstup pouze prefekti a kapitán famfrpálového mužstva. Nachází se v pátem patře nalevo od sochy. Jediné známé heslo je "lesní vůně", které bylo používáno ve školním roce 1994-1995.

Prefekti mají povinnosti jako vůdci studentů. Ukazují cestu do společenské místnosti prvním ročníkům v první den školy, a ozdobují hrad před Vánoci. Také sledují mladší studenti, když je o přestávce špatné počasí donutí zůstal uvnitř.

Prefekti dostávají odznak; barvy jsou podle prefektovy koleje nebo stříbrné. Mají dovoleno je nosit na školní uniformě. Odznak obsahuje písmeno "P". Primusové mají na odznaky napsáno slova primus nebo primuska.

Známí prefektové Editovat

Mrzimor

  • Cedric Digorry
  • Gabriel Trumanová
  • Ernie Macmillan
  • Hannah Abbotová

Nebelvír

  • Albus Brumbál
  • Minerva McGonnagalový
  • Remus Lupin
  • Bill Weasley
  • Charlie Weasley
  • Percy Weasley
  • Ron Weasley
  • Hermiona Grangerová
  • Neznámý nebelvírský prefekt
  • Nebelvírský prefekt vstupní síně

Havraspár

  • Penelopa Clearwaterová
  • Marcus Turner
  • Anthony Goldstein
  • Padma Patilová
  • Robert Hillard

Zmijozel

  • Tom Raddle
  • Lucius Malfoy
  • Draco Malfoy
  • Pansy Parkinsonová
  • Gemma Farleyová
  • Zmijozelský prefekt třetího patra
  • Zmijozelský prefekt ve sklepení (I)
  • Zmijozelský prefekt ve sklepení (II)

Prefekti s neznámou kolejí Editovat

  • Jake Flinton
  • Cyril Meakin
  • David Boorman (I)
  • Felix Brunt (I)
  • Alex Sykes (I)
  • Terry Strickland
  • Irving Cram (I)
  • Simon Dedworth

V síti Wikia

Náhodná Wiki