FANDOM

Neville Longbottom

Datum narození

30. 7. 1980
Pohlaví Muž
Rasa Člověk

Krevní příslušnost

Čistokrevný
Rodina
  • Frank Longbottom
  • Alice Longbottomová
  • Augusta Longbottomová
  • Hannah Abbottová
Zaměstnání Profesor bylinkářství na Škole čar a kouzel v Bradavicích
Kolej Nebelvír
Hůlka 13, třešňové dřevo, žíně z jednorožce
Patron Nemá tvar

Neville Longbottom je jediný syn Franka a Alice Longbottomových, vnuk Augusty Longbottomové a manžel Hannah Abbottové. V současnosti vyučuje bylinkářství na Škole čar a kouzel v Bradavicích. Mezi jeho nejbližší přátele patří Harry Potter, Ron Weasley, Hermiona Grangerová, Dean Thomas, Saemus Finnigan, Lenka Láskorádová a Ginny Weasleyová.

Mohl se stát Vyvoleným, protože věštba Sybily Trelawneyové předpovídala, že pád Lorda Voldemorta způsobí dítě narozené na konci července, což mohl být jak Neville, tak Harry Potter. Poté, co byli jeho rodiče mučeni Bellatrix Lestrangeovou, ho musela vychovávat jeho babička. Jeho rodina se nejprve obávala o jeho kouzelnické schopnosti, protože nebyl moc nadaný. V roce 1991 začal studovat v Bradavicích, kde se spřátelil s Harrym Potterem. Moudrý klobouk ho zařadil do Nebelvíru. Stal se nejméně oblíbeným žákem Severuse Snapea, který je také jeho bubákem. Na konci prvního ročníku zařídil Nebelvíru vítězství ve školním poháru. Ve čtvrtém roce šel na Vánoční ples s Ginny Weasleyovou. V pátém ročníku se stal členem Brumbálovy armády. Zúčastnil se Bitvy na Odboru záhad, Bitvy o Astronomickou věž a Bitvy o Bradavice, ve které zabil hada Naginiho. Jelikož byl Nagini posledním vitealém Lorda Voldemorta, umožnil tak Neville jeho zničení. Po válce začal učit v Bradavicícha oženil se s Hannah Abbottovou, se kterou však zatím nemá žadné děti.

V síti Wikia

Náhodná Wiki