FANDOM

"Dívka působila dojmem potrhlé výstřednosti. Snad to bylo tím, že měla hůlku zastrčenou za levým uchem, snad tím, že měla kolem krku náhrdelník ze zátek od máslového ležáku, nebo tím, že časopis, který četla, držela vzhůru nohama." -Harryho popis Lenky

Luna profile.jpg

Lenka Láskorádová (Luna Lovegood, *13. února 1981) je čarodějka, jediné dítě a dcera Xenophilia a Pandory Láskorádových. Když bylo Lence devět let, její matka zemřela při experimentu s kouzly. Lenku vychoval její otec, šéfredaktor časopisu Jinotaj. Žili spolu v domě, který připomínal šachovou věž, nedaleko Vydrníku svatého Drába.

Lenka chodila do Školy čar a kouzel v Bradavicích v letech 1992-1999 a byla zařazena do Havraspáru. Ve čtvrtém ročníku se připojila k Brumbálově armádě, organizaci vedené Harrym Potterem, a stala se jejím významným členem. Účastnila se Bitvy na oddělení záhad (1996) a Bitvy o Astronomickou věž (1997) a podílela se na pokračování Brumbálovy armády poté, co nad Bradavicemi převzali kontrolu Smrtijedi Lorda Voldemorta. Před Vánočními prázdinami (1997) byla Lenka unesena Smrtijedy kvůli politickým názorům svého otce a po několik měsíců byla vězněna ve sklepení sídla Malfoyových. Spolu s dalšími vězni byla osvobozena Dobbym na jaře 1998 a zůstala v Lasturové vile až dokud se nevrátila do Bradavic, aby se zapojila do poslední bitvy Druhé kouzelnické války.

Po válce se Lenka stala magizooložkou a nakonec se vdala za Rolfa Scamandera, se kterým má dvojčata Lorcana a Lysandera. Její dobří přátelé Harry Potter a Ginny Weasleyová po ní pojmenovali svou dceru, Lily Lenku.

Biografie Editovat

Dětství (1981-1992)Editovat

Lenka se narodila 13. února 1981 a byla jediné dítě Xenophillia a Pandory Láskorádových. Když bylo Lence 9 let, tak její matka zemřela při nepovedeném experimentu. Poté ji vychovával pouze její otec. Jelikož byla Lenka svědkem matčiny smrti, byla od té doby schopna vidět testrály.

Bradavická léta (1992-1998) Editovat

Lenka navštěvovala Školu čar a kouzel v Bradavicích v letech 19921998 a byla zařazena do Havraspárské koleje. Spolužáci si ji často dobírali kvůli jejímu zvláštnímu chování a neobvyklým názorům. Někdy během jejích prvních školních let jí také začali říkat "Střelenka Láskorádová". Lenka se seznámila a spřátelila s Ginny Weasleyovou, která chodila do stejného ročníku. V létě roku 1994 se zúčastnila Mistrovství světa ve famfrpálu, na které šla se svým otcem.

Čtvrtý ročník Editovat

"Tady je přece dost místa, je tam jen Lenka Střelenka...Neblázni, vždyť je docela fajn." -Ginny Weasleyová představuje Lenku Nevilu Longbottomovi

Order-of-the-phoenix-movie-screencaps.com-3530.jpg

Ve čtvrtém ročníku se Lenka seznámila a skamarádila s Harrym Potterem, Ronaldem Weasleym, Hermionou Grangerovou a Nevilem Longbottomem. Věřila Harrymu, že se Lord Voldemort vrátil. Účastnila se také undergroundové skupiny obrany proti černé magii zvané Brumbálova armáda, kterou vedl Harry.

Dean in d.a..jpg

Aby se pokusili přimět lidi věřit Harryho příběhu, zařídila Harrymu Hermiona intervew s Ritou Holoubkovou U Tří košťat - doprovázela je Lenka, která později přinutila svého otce otisknout rozhovor v Jinotaji. Výtisky se okamžitě vyprodaly, každý Bradavický student a nejspíš i profesor si rozhovor přečetl díky tomu, že Jinotaj v Bradavicích Dolores Umbridgeová zakázala.

LunaLovegood WB F5 LunaLovegoodConjuringPatronus Still 080615 Land.jpg

Ke konci školního roku měl Harry vizi, ve které byl jeho kmotr, Sirius Black, mučen Lordem Voldemortem na Odboru záhad. Lenka a Ginny držely stráž, zatímco se Harry a Hermiona snažili vloupat do kabinetu profesorky Umbridgeové, aby mohli použít její krb a pokusit se kontaktovat Siriuse, přičemž Ron měl za úkol rozptýlit Umbridgeovou. Všichni byli chyceni, společně s Nevillem Longbottomem, Umbridgeovou a členy Vyšetřovatelského sboru. Harry a Hermiona zavedli Umbridgeovou do Zapovězeného lesa a Lenka, Ginny, Ron a Neville mezitím unikli svým zadržitelům z hradu. Když se poté znovu setkali v lese, Harry naplánoval cestu na Ministerstvo kouzel. Lenka navrhla, že by se tam mohli dostat na testrálech. Pomohla Ronovi, Hermioně a Ginny na testrály nasednout, protože pro ně byli neviditelní, a na svého si sedla "jako by to dělala každý den". Šest členů Brumbálovy armády tedy odletělo na Ministerstvo kouzel a dostalo se až na Odbor záhad, kde Lenka i Harry zaslechli hlasy vycházející zpoza závoje uprostřed jedné ze zde ukrytých místností. Nedlouho poté padli do pasti dvanácti Smrtijedů.

Tumblr mrdww6TW8y1qag66no10 250.gif

Lenka se účastnila následující bitvy. Ochránila Rona, který byl zasažen matoucím kouzlem, napadla smrtijeda, který se chytil Ginniina kotníku, kouzlem, které zničilo model planety Pluto - ten vybuchl u smrtijedovy tváře a způsobil Ginny zlomeninu kotníku. Lenka vedla zmateného Rona a zraněnou Ginny pryč až se nakonec opět setkali s Harrym a Nevillem. Lenka byla jedna z posledních členů B.A., který padl. Nakonec ji zasáhla omračující kletba. Vědomí nabyla těsně před koncem bitvy a přežila relativně bez zranění. Na konci školního roku si Lenka promluvila s Harrym, který smutnil po svém kmotrovi. Pověděla mu o smrti její maminky a o její víře, že se s ní jednou znovu setká.

Toto léto jela Lenka a její otec do Švédska a s použitím peněz od Denního věštce za otisknutí Jinotajského rozhovoru s Harrym se pokusili najít a chytit muchlorohého chropotala.

Pátý ročník Editovat

Harry Potter: "Tak co škola?"

Lenka: "Ale jo, docela to ujde. Jen se mi trochu stýská po B.A. Zato Ginny je fajn. Tuhle přinutila dva kluky na hodině přeměňování, aby mi přestali říkat 'Střelenko'..."

Harry Potter: "Nechtěla bys se mnou dneska jít na ten Křiklanův večírek?"

V tomto školním roce Lenku čekaly zkoušky NKÚ. Na cestě do Bradavic jela v kupé s Harrym Potterem a Nevillem Longbottomem. Měla s sebou nové vydání Jinotaje, o kterém tvrdila, že jde na dračku díky Harryho rozhovoru. Na očích měla Strašibrýle, které byly zdarma součástí časopisu. Byla velmi zklamaná, že už nebudou pokračovat s B.A.
LunaLovegood WB F6 LunaLovegoodSlugClubChristmasPartyWithSanguiniAndEldredWorple Still 080615 Port.jpg
Když se Harryho zeptala Romilda Vaneová, jestli se nechce připojit k ní a jejím kamarádům v jiném kupé, pohrdajíc Lenkou a Nevillem, Harry ji chladně odmítl s tím, že jsou to jeho přátelé. Lenka poznamenala, že lidé očekávají, že se Harry bude přátelit s lidmi, kteří jsou více "cool", než jsou oni; on odpověděl, že ona a Neville jsou 'cool' a patří mezi jeho nejbližší a nejdůvěryhodnější přátele.

Vánoce se blížily a Lenka utěšovala Hermionu Grangerovou poté, co ji Ron Weasley zesměšňoval na hodině Přeměňování a ona s pláčem utekla do dívčí koupelny, Lenka našla uplakanou Hermionu a Harry Hermionu hledal, aby jí mohl vrátit knihy, které nechala ve třídě. Poté, co Hermiona odešla, Harry pozval Lenku, aby s ním šla jako kamarádka na Vánoční párty profesora Křiklana - Lenka s nadšením nabídku přijala.

LunaLovegood WB F6 LunaWearingGryffindorLionHat Illust 080615 Port.jpg
Ron, Luna, & Pomfrey raise wands.jpg

Lenka si na Vánoční večírek oblékla volánkovité stříbrné šaty, které přitahovaly chichotání ostatních hostů, ale ve skutešnosti vypadaly celkem pěkně. Konverzovala s několika lidmi a zvláště měla zájem o upířího hosta Sanguiniho.

Tento rok Lenka také nahradila Zachariáše Smithe ve funkci famfrpálového komentátora. Spoustě lidí se zdálo Lenčino komentování strašné a otravné, jelikož zapomínala jména hráčů, spekulovala o tom, zda Smith netrpí "pouštivým postižením" nebo se zajímala o zajímavě tvarovaný mrak. Nikdy vlastně nekomentovala skóre a musela to za ni dělat profesorka McGonagallová. Nicméně Ronovi přišel její komentář velmi zábavný a řekl "povím vám, že tu Lenku začínám mít vážně rád", přestože mu dříve přišla velmi zvláštní a poněkud otravná.

Jednou Lenka předala Harrymu lístek od Albuse Brumbála s informací o další soukromé hodině. Na konci školního roku napadli Bradavice Smrtijedi a Lenka byla jedna z členů Brumbálovy armády, kteří se Bitvy o astronomickou věž účastnili, spolu s Nevillem, Ginny, Ronem a Hermionou. Harry požádal Lenku a Hermionu aby sledovaly Snapeův kabinet, což udělaly, ale Snape jim řekl, že jsou na hradě Smrtijedi a poslal ohlídat profesora Kratiknota, o kterém tvrdil, že zkolaboval. Členové B.A. byli téměř nedotknutelní, protože jim Harry dal všem zbytek lektvaru Felix Felicis, a všichni bitvu přežili bez škrábnutí až na Nevilla, který byl zraněn, ale brzy se uzdravil. Lenka mu pomáhala posadit se, když se společně účastnili Brumbálova pohřbu na sklonku školního roku.

Šestý ročník Editovat

Harry Potter: "Láskorádovi jsou dost... neobvyklá rodina. Klidně se mohlo stát, že na něj někde narazil a myslel si, že je to průřez hlavou muchlorohého chropotala nebo něco takového. No, já sám nevím, co to ti chropotalové jsou, ale Xenophilius i s dcerou po nich prý jezdívají každé prázdniny pátrat; To je ona."

Viktor Krum: "Proč ona tóhle dělá?"

Harry Potter: "Nejspíš se chce zbavit strachopuda."

Deathly-hallows-daniel-radcliffe-evanna-lynch-photo.jpg

1. srpna 1997 byla Lenka a její otec hosty na svatbě Billa Weasleyho a Fleur Delacourové, která se konala v doupěti. Lenka snadnou poznala Harryho Pottera, přestože byl s použitím mnoholičného lektvaru maskován za Weasleyovic bratrance, jen podle jeho výrazu. Na naléhání svého otce si oblékla žluté šaty a ve vlasech měla slunečnici. Její otec věřil, že nošení barev slunce na svatbách nosí štěstí. Lenka seděla u stejného stolu jako Harry, Hermiona a Ron. V jednu chvíli, pod vlivem trpasličího kousnutí, začala tančit sama, točila se na tanečním parketu s rukama nad hlavou a přitáhla k sobě nemalou pozornost.

DH1 Death Eaters inside Hogwarts Express 02.jpg

Ještě ten den padlo Ministerstvo kouzel do rukou Lorda Voldemorta, takže Bradavice, do kterých se Lenka vracela, byly pod kontrolou Smrtijedů. 1. září prohledali Smrtijedi Bradavický express, ale nenašli, co hledali - Harry do vlaku nenastoupil. Severus Snape se stal bradavickým ředitelem a Smrtijedi Alekta a Amycus Carrowovi se stali profesory. Na začátku školního roku se Lenka, Ginny a Neville pokusili pro Harryho ukrást z ředitelovy pracovny Nebelvírův meč, Snape je ale chytil a poslal je za trest s Hagridem do zapovězeného lesa. Ti tři obnovili a vedli Brumbálovu armádu, která se snažila sabotovat kontrolu Smrtijedů a pomoci Harrymu, Ronovi a Hermioně - kteří se honili za viteály - jakkoli to šlo.

Při cestě domů na vánoční prázdniny byla Lenka unesena Smrtijedy kvůli tomu, co psal její otec o podpoře Harryho Pottera do Jinotaje.

Únos a útěk Editovat

Hermiona Grangerová: "Kde je Lenka? Zeptáme se, co si o tom myslí ona."

Ron Weasley: "Je to zbabělá stará baba. Lenka má desetkrát větší kuráž."

LunaandOllivander.jpg

Mělo se za to, že byla Lenka vězněna v Azkabanu, ve skutečnosti ji drželi ve sklepení Malfoyovic sídla, spolu se známým výrobcem hůlek - Garrickem Ollivanderem. Její otec byl tak zoufalý, že se pokusil předat Harryho, Rona a Hermionu Ministerstvu výměnou za svou dceru. Trio uteklo, Hermiona si však dala záležet na tom, aby Smrtijedi, kteří si pro ně přišli, zahlédli Harryho. Dům Láskorádových byl poničen výbuchem rohu třaskavce a Xenophilius byl odveden do Azkabanu.

Funeral of Dobby Pottermore.png

Malfoyovy vězně brzy doplnili Harry, Ron, Dean Thomas a skřet Griphook, zatímco Hermionu mučila Bellatrix Lestrangeová a snažila se z ní dostat informace. Poté, co Lenka pomohla ostatním z provazů, se objevil domácí skřítek Dobby, který je přišel zachránit. Přemístil se s Lenkou, Deanem a Ollivanderem do Lasturové vily, domova Billa a Fleur Weasleyových, a potom se vrátil aby pomohl uniknout Harrymu, Hermioně, Ronovi a Griphookovi. Při jejich záchraně zemřel, Lenka Dobbymu zavřela oči a když byl pohřben, poděkovala mu za záchranu. Lenka zůstala v Lasturové vile až do Bitvy o Bradavice. Během svého pobytu se cvičila v používání nové hůlky, kterou pro ni vyrobil pan Ollivander. Zdálo se také, že se spřátelila s Deanem. Není známo, co dělala, když Harry, Ron a Hermiona odešli s cílem proniknout ke Gringottovým, ale v květnu se vrátila do Bradavic, hned poté, co jí dal Neville vědět, že se do Bradavic vrátilo celé trio. Brumbálova armáda byla sjednocena a připravena bojovat.

Bitva o Bradavice Editovat

Lenka: "Na tvém místě bych si přála mít trochu klidu a míru."

Harry: "Co bych za to dal."

Lenka: Tak já je všechny zaměstnám. Použij svůj plášť... Podívejte se, to je blávolivý sekáč!"

Deathly-hallows-part2-still07.jpg

Když se trio zeptalo havraspárských členů B.A. jestli neznají nějaký artefakt, který patřil Roweně z Havraspáru, Lenka si vzpomněla na její ztracený diadém. Vzala Harryho do havraspárské společenské místnosti, aby se dostali dovnitř, na hádanku, "Co bylo dřív, fénix nebo oheň?" odpověděla "Kruh nemá začátek" a ukázala Harrymu repliku diadému. Omráčila Alectu Carrowovou, která tu na ně z rozkazu Lorda Voldemorta čekala. Později se Lenka připojila k bitvě.

Tumblr muy32q7SFQ1r19909o1 400.jpg

V jedné chvíli pomohla, spolu s Erniem Macmillanem a Seamusem Finniganem, triu odehnat mozkomory. Povzbudila Harryho aby si vzpomněl na něco hezkého a když se mu konečně podařilo vykouzlit svého patrona, zahnal všechny zbývající mozkomory pryč. Lenka a ostatní se znovu vrátili do bitvy. Později, na samém sklonku bitvy, bojovala proti Bellatrix Lestrangeové po boku Hermiony a Ginny. Když se Bellatrix málem podařilo zasáhnout Ginny vražednou kletbou, vstoupila do potyčky Molly Weasleyová a Bellatrix zabila. Lenka byla svědkem Voldemortovy konečné porážky a byla mezi prvními, kdo gratuloval Harrymu. O chvíli později od Harryho odpoutala pozornost, aby Harrymu, Ronovi a Hermioně pomohla v tichosti odejít od veselí z výhry a mohli si na chvíli od všeho oddechnout.

Pozdější život (1998-2014) Editovat

"Lenka se stala velmi slavnou kouzelnickou přírodovědkyní, která objevila a klasifikovala mnoho nových druhů zvířat (i když se jí, bohužel, nikdy nepodařilo najít muchlorohého chropotala a musela tedy akceptovat, že si ho její otec nejspíš vymyslel)." - JKR

Poté, co dokončila školu, se Lenka stala slavnou kouzelnickou přírodovědkyní, procestovala svět a hledala zvláštní bytosti. Objevila a klasifikovala spoustu druhů, se kterými se předtím nikdo nesetkal, ale nikdy se jí nepodařilo najít muchlorohého chropotala; musela se tedy smířit s tím, že jsou věci, které jednoduše neexistují. Harry a Ginny dali své dceři Lily, narozené v roce 2008 nebo 2009, prostřední jméno Lenka.

Lenka se provdala za svého kolegu Rolfa Scamandera, vnuka autora knihy Fantastická zvířata a kde je najít Mloka Scamandera. Podle Rity Holoubkové měla na sobě Lenka svatební šaty vyrobené z duhy a flitrů a na hlavě tiáru ze sříbrných rohů jednorožců. Čtenáři pravidelné rubriky Rity Holoubkové v Denním věštci byly tyto její šaty zvoleny "nejohavnějším outfitem roku". Páru se narodila dvojčata, chlapci Lorcan a Lysander.

Fyzický vzhled Editovat

"Měla rozcuchané špinavě blonďaté vlasy, které jí splývaly až k pasu, velice světlé obočí a vystouplé oči, jejichž pohled byl trvale překvapený."

V síti Wikia

Náhodná Wiki