FANDOM

James Potter je synem Charluse a Dorei Potterových. Narodil se 27. března 1960 do bohaté rodiny, která měla čistokrevný původ. Charlus zemřel mezi roky 1975 a 1981 a Dorea v roce 1977 ve věku 57 let. James začal chodit do Bradavic v roce 1971 a byl zařazen do Nebelvíru jako Sirius BlackPeter PettigrewRemus LupinLily Evansová. Společně s Remusem (Náměsíčníkem), Siriusem (Tichošlápkem) a Peterem (Červíčkem) se stává jedním z Pobertů - tvořitelů Pobertova plánku. Když James, Sirius a Peter zjistí, že je Remus vlkodlak, stanou se neregistrovanými zvěromágy (James na sebe bere podobu jelena - z toho vzniká přezdívka Dvanácterák). 

V pátém ročníku v Bradavicích se James zamiluje do Lily. Později se ve věku osmácti berou a spolu s ostatními Poberty se stávají členy Fénixova řádu. 31. července 1980 se jim narodí syn Harry, Severus Snape však nevěda, že se jedná o syna Lily Potterové, do níž je už od útlého dětství zamilovaný, řekl Voldemortovi o vyslechnuté věštbě profesorky Sibily Trelawneyové. Potterovi se domnívají, že jsou v bezpečí, ovšem Peter Pettigrew je zradí a jako strážce jejich Fideliova zaklínadla prozrazuje Voldemortovi místo jejich úkrytu. Následuje 31. října 1981 smrt Jamese i Lily a zároveň pád lorda Voldemorta. Po své smrti byl v knize hned několikrát: v Zrcadle z Erisedu, ve fotoalbu od Hagrida, potom při zaklínadla Priori Incantatem v bitvě na hřbitově s Voldemortem, v myslánce při školním trestu od Snapea, také po Snapeově smrti v jeho vzpomínkách a nakonec pomocí kamene vzkříšení. Má dva vnuky a jednu vnučku (zmíněné v epilogu řady) a to Jamese Siriuse Pottera, Albuse Severuse Pottera a Lily Lenku Potterovou.

V síti Wikia

Náhodná Wiki