FANDOM

Harry James Potter, narozen 31. července 1980, jeden z nejznámějších bradavických studentů moderní doby, je jediný člověk, který přežil smrtící kletbu, kterou na něj, když byl ještě dítě, seslal lord Voldemort. Tato událost vedla k první prohře lorda Voldemorta, ke konci První kouzelnické války a také k tomu, že si osiřelého Harryho vzali do opatrovnictví jeho mudlovští příbuzní.

V jedenácti letech začal Harry navštěvovat Školu čar a kouzel v Bradavicích a byl zařazen do Nebelvírské koleje. Jeho nejlepšími přáteli se stali Ron Weasley a Hermiona Grangerová. Kromě toho se stal nejmladším chytačem famfrpálového družstva za celé století a později kapitánem nebelvírského družstva. Třikrát vyhrál školní famfrpálový pohár. Ve čtvrtém ročníku Harry vyhrál Turnaj tří kouzelnickách škol, ačkoli soutěž končí tragickou smrtí Cedrica Diggoryho a návratem lorda Voldemorta. Další školní rok Harry vedl Brumbálovu armádu, účastnil se boje na Odboru záhad, kde umřel jeho kmotr Sirius Black. Harry hrál důležitou roli během mnoha událostí ve Druhé kouzelnické válce, před poslední bitvou v Bradavicích společně s Hermionou a Ronem našel a zničil Voldemortovy viteály. Během této bitvy se utkal s Voldemortem a jednou pro vždy ho porazil. Poté se stal bystrozorem a oženil se s Ginny Weasleyovou, se kterou má tři děti: Jamese Siriuse, Albuse Severuse a Lily Lenku. Harry je také proslulý tím, že jako jediný člověk na světě spojil všechny tři Relikvie smrti.

V síti Wikia

Náhodná Wiki