FANDOM

Gideon Prewett (1940s nebo 1950s - 1981) byl čistokrevný kouzelník, bratr Fabiána a Molly. Gideon byl jeden ze členů původního Fénixova řádu během První Kouzelnické Války. Byl zabit spolu se svým bratrem, před koncem války.

BiografieEditovat

G f prewett.jpg

Fabián a Gideon Prewettovi

DětstvíEditovat

Gideon se narodil do kouzelnické rodinny Prewettů, se svými dvěma sourozenci: Fabiánem a Molly. Před První Kouzelnickou Válkou si jeho sestra Molly vzala kouzelníka Arthura Weasleyho, a pár měl nakonec sedm dětí.

První Kouzelnická VálkaEditovat

Během První Kouzelnické Války, Gideon a jeho bratr se rozhodl připojit k Fénixovu řádu, který bojoval proti Lordu Voldemortovi a jeho Smrtijedům. Jejich sestra nebyla oficiálním členem, pravděpodobně proto, že se musela starat o své malé děti. 

ÚmrtiEditovat

Nakonec byli Gideon a Fabián napadeni pěti Smrtijedy, jeden z nich byl Antonín Dolohov. Další člen řádu Alastor "Pošuk" Moody, popisoval, že bratři „bojovali jako hrdinové“. Po pádu Lorda Voldemorta byl Dolohov a další osoby zapletené do vraždy Prewettových, uvězněni v Azkabanu.

Po smrtiEditovat

Nikdy nebylo ukázáno, jak se Molly vyrovnávala se smrtí svých bratrů. To že o nich málokdy mluví, pravděpodobně naznačuje, že si jejich ztrátu vzala těžce a když se o nich zmíní, tak jedině v dobrém slova smyslu.

EtymologieEditovat

Gideon je hebrejské jméno, které znamená „ohromný bojovník“. V Bibli je postava Gideona, soudce, který je známý pro svou víru a smysl pro spravedlnost. 

Za scénouEditovat

  • Zatímco Fabián a Gideon jsou uvedeni jako členové Řádu, jejich sestra Molly členem nebyla, protože musela vychovávat své děti, Gideonovi synovce. 
  • Fabián a Gideon jsou, ve filmové adaptaci Harryho Pottera a Fénixova řádu, ztvárněni Jamesem a Oliverem Phelpsovými (dvojčaty, kteří také ztvárnili Freda a George Weasleyovy).
  • Je možné, že Molly na počest svých bratrů Fabiána a Gideona pojmenovala své dva syny jmény začínajícími na stejná písmena. George, jednoho z dvojčat na stejné písmeno, jako začíná jméno Gideona. A druhý syn Fred má stejné počáteční písmeno jako Fabián.

VýskytEditovat

Dále se podívejteEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki