FANDOM

!!! tento článek obsahuje závažné rozuzlení děje a pokud si ho přečtete dřív než knížku, nebo než uvidíte film, může vám to zážitek opravdu zkazit !!!

Fred i George Weasley'owie.jpg

Fred a George Weasleyovi jsou identická zrzavá dvojčata, narozeni 1. dubna 1978 Molly a Arthurovi Weasleyovým. Jejich sourozenci jsou (od nejmladšího po nejstaršího) Ginny, Ron, Percy, Bill a Charlie.

Bratři se narodili na Apríla a to také dokonale sedí k jejich povaze, protože odmala byli největšími šprýmaři v celých Bradavicích. V prvním ročníku ukradli Filchovi z kanceláře Pobertův plánek, který pak v pátém ročníku dali Harrymu, aby mu pomohli dostat se do Prasinek (Pobertův plánek původně patřil a byl Filchem zabaven Jamesi Potterovi, Siriusi Blackovi, Remusi Lupinovi a Peteru Pettigrewovi). V šestém ročníku začali v Bradavicích prodávat "Záškolácké zákusky" (v originále "Skiving Snackboxes"), díky kterým se žáci mohou vyhnout hodinám. O rok později byli členy Brumbálovy armády, zakázané skupiny, kterou vedl Harry Potter za účelem učení se jak se ubránit smrtijedům a Lordu Voldemortovi. Ve svém sedmém roce za nadvlády Dolores Umbridgeové způsobili na chodbách velký rozruch svými rachejtlemi a o několik dní či týdnů později, po tom co zajistili Harrymu možnost komunikovat se Siriusem pomocí krbu v kabinetu Umridgeové uprchli na koštětích z Bradavic a díky penězům, které jim věnoval Harry (výhra za Pohár tří kouzelnických škol) založili v Příčné ulici obchod Kratochvílné kouzelnické kejkle (v originále Weasley's Wizard Wheezes).

Slogan na výloze roku 1996 (Harryho šestý ročník):

"Máte strach z Vy-víte-koho? Bojíte se temných kouzel? Láry fáry, to je toho! Horší je náš STŘEVOUZEL!"

Oba bratři byli až do svého sedmého ročníku (kdy jim to Umridgeová zakázala) členy nebelvírského famfrpálového týmu. Jako odrážeči byli prý úžasní; nikdo další, kdo přišel do týmu už je nepřekonal. Prý se učili vcelku dobře, ale NKÚ složili dohromady jen šest a OVCE nesložili vůbec.

George v Bitvě sedmi Potterů ztratil jedno ucho (Snapeovým zaklínadlem Sectumsempra). Fred byl zavražděn Augustem Rookwoodem v Bitvě o Bradavice, 2. května 1998. Freda ve filmu představoval James Phelps a George Oliver Phelps.

V síti Wikia

Náhodná Wiki